top of page

חינוך מיוחד
ילדים עם צרכים מיוחדים רגישים במיוחד לסביבת הלמידה שלהם, בפרט כאשר מדובר בילדים על הספקטרום האוטיסטי.
מחקרים עדכניים מראים כי הפער בתפיסת המרחב, עיבוד המידע ויכולת התגובה בין ילדים רגילים לאלו עם צרכים מיוחדים, מחייב אותנו להבין כיצד הם תופסים את הסביבה, האנשים והחפצים שסביבם.
בשנים האחרונות הצטבר ידע בעל ערך רב לעיצוב חללי למידה מותאמים לתלמידים בחינוך המיוחד. אחת המסקנות המרכזיות שצמחו מידע זה היא הנחיצות שבהפיכת חלל הלמידה לכלי עזר בתהליך הלמידה. כך, משתנה החלל מ "כלי קיבולת" לפעילויות שונות, ל"סביבה לימודית" במלוא מובן המילה, אשר מקבלת חלק פעיל בתהליך הלמידה.
במצב כזה, יכולים המורים והצוות טיפולי לנצל את הסביבה הפיזית ללימודי וויזואלי, על-ידי יצירת תחושה או רגש מתוכננים בתהליך הלמידה.
bottom of page